3 ورزشگاه کشور قربانی بی‌‎کفایتی

با اعلام مدیران باشگاه تراکتورسازی، این تیم به دلیل شرایط نامساعد چمن ورزشگاه یادگار امام تبریز تا اطلاع ثانوی بازی‌های خانگی خود را در این ورزشگاه برگزار نخواهد کرد. تراکتوری‌ها حاضرند در ورزشگاه اختصاصی شش هزار نفری و کوچک خود بازی کنند اما دیگر در یادگار به میدان نروند. با این حساب این ورزشگاه 70 هزار نفری تا مدتی میزبان بازی‌های تراکتورسازی نخواهد بود.
در اصفهان هم شرایط مشابهی وجود دارد. با اعلام مدیر مجوز حرفه‌ای باشگاه سپاهان، ورزشگاه نقش‌جهان به دلیل مشکلات عدیده ساختاری مثل نداشتن گواهینامه ایمنی و امنیتی، نور غیراستاندارد، نداشتن خروجی‌های اضطراری و چند مشکل دیگر، فاقد استانداردهای کنفدراسیون فوتبال آسیاست و به همین دلیل سپاهان نتوانست مجوز حرفه‌ای AFC را کسب کند. این کمبودها و مشکلات می‌تواند در بازی‌های داخلی هم فاجعه‌های بزرگی به بار آورد اما فعلا اتفاقی نیفتاده و بازی‌های سپاهان در این ورزشگاه برگزار خواهد شد! درباره ورزشگاه امام رضا هم به اندازه کافی در رسانه‌ها بحث شده و هنوز مشکلی حل نشده است. بازی امروز سیاه‌جامگان و استقلال هم قرار نیست در این ورزشگاه تازه‌ساخت و زیبا و مدرن برگزار شود.
این سه ورزشگاه می‌توانستند مایه اعتبار و افتخار فوتبال ایران باشند. دو سه سال قبل حضور پرشورها در ورزشگاه یادگار امام در بازی‌های لیگ قهرمانان آسیا نقطه عطفی برای این ورزشگاه و فوتبال ایران بود. بازگشایی ورزشگاه نقش جهان پس از چندین سال انتظار می‌توانست بهترین اتفاق برای فوتبال ایران و اصفهان باشد. ورزشگاه زیبای امام رضا در مشهد این پتانسیل را داشت که این شهر را از زاویه‌ای دیگر هم به مردم جهان معرفی کند. اما با جوی که در حال حاضر وجود دارد، امیدی نیست که در آینده‌ای نزدیک شاهد رخ دادن این اتفاقات باشیم.
در تبریز مالک ورزشگاه برای مدیران تراکتورسازی خط و نشان می‌کشد، در اصفهان بی‎توجه به خطرات امنیتی نقش جهان، بازی‌ها در آن برگزار می‌شود و در مشهد همچنان تصمیم‎گیرنده اول و آخر درباره بازی در ورزشگاه امام رضا مشخص نیست و کسی مسوولیت نهایی را قبول نمی‌کند. به همین سادگی و به دلیل مدیریت ناکارآمد، سه ورزشگاه بزرگ و زیبای ایران که هزینه‌های نجومی و گزافی برای ساخت آنها صرف شده، یا بلااستفاده مانده‌اند یا در شرایط غیراستاندارد و خطرناک از آنها استفاده می‌شود و هیچ‌کس هم بازخواست نمی‌شود و طبیعتا هیچ پاسخگویی هم وجود ندارد.